כיצד התכוננו להתהפכות מגמת הריבית ולא התאכזבנו: 2023 בראי השנתיים האחרונות

מעוניינים בהשקעות חכמות? השאירו פרטים לקבלת ייעוץ:

עשור של ריבית במגמת ירידה סייע למשקיעים רבים ליהנות מתשואות ראויות במגוון אפיקים, אך אלו שלא התכוננו להתהפכות המגמה סיימו מאוכזבים. לשמחתנו, את האסטרטגיה לקראת 2022 תיכננו במחשבה על עליית הריבית, את הציפיות שלנו לריביות גילמנו בהשקעות חדשות, את הנכסים שהתאימו ל-2021 מכרנו בזמן – ולא התאכזבנו.

כך שמרנו על לקוחות מרוצים:

  1. הבטנו בתרחישים דומים מזמנים ומקומות אחרים: באמצע שנת 2021 ערכנו ישיבת הנהלה ובה השווינו והשלכנו מהמצב בבורסות מזרח אסיה והבורסה היפנית משנת 2000 והלאה, על המתרחש בשווקי העולם: הנחנו שמגמת הריבית הולכת לקראת שינוי וחשנו שמחירי הנכסים שלנו גבוהים.
  2. דיללנו אחזקות במקומות שיושפעו מעליית ריבית: אנחנו בכרמים החלטנו לדלל את הנוכחות שלנו באפיקים מסויימים – ובין השאר תחום האג"ח, קונצרני ולהמרה, לרבות קיצור משך חיי האג"ח. צעד זה הוכיח את עצמו בענק.
  3. תיקשרנו את ההמלצות וההחלטות שלנו ללקוחות: הניהול האישי בכרמים מבטיח לכם לא רק דוחו"ת מפורטים וליווי רצוף בעדכונים כתובים, אלא גם גישה ישירה אלינו ורקע מפורט לכל מהלך. לקוחות שחששו למכור נכסים שהניבו להם שנים ארוכות של תשואות גבוהות זכו לשמוע בזמן אמת את הרקע להחלטות שלנו וחסכו מעצמם אכזבה, ומתוכם הנכסים שבחרנו להשאיר ספגו הרבה פחות מאשר שאר השוק.

2023 באה עלינו לטובה: הזדמנויות בשווקים עם ריבית גבוהה

האימפקט של התהפכות מגמת הריבית בעולם ובארץ מורגש היטב כעת, בתום 2022: הפדרל ריזרב, למשל, העלה את הריבית שש פעמים במהלך השנה והבנק של אנגליה שמונה פעמים (עד למועד כתיבת שורות אלו בנובמבר). בנוסף, הקפיצה שעשה ה- European Central Bank בספטמבר 22 הייתה הגדולה בתולדותיו.

זה הזמן לנהל את 2023 במחשבה קדימה, וליהנות מההזדמנויות שנוצרו.

אלו שהתכוננו כראוי סיימו את 2021 עם מינימום נכסים שמחירם ירד ונהנים כיום מריביות גבוהות – וכעת שבים לעיין באחד הכיוונים המרתקים בתקופה זו – רמת המחירים בשוק אגרות החוב, בדגש על אג"ח קונצרני. המחזור ממשיך ומה שנמכר יקר מוצע כעת במחירים מעניינים.

האם נוצרו תנאים חדשים לרכישת אג"ח?

האם מחירי האג"ח כיום, לאחר תקופה ארוכה של עליות ניכרות בריבית, אטרקטיביים – או שמא אנחנו באמצע המדרון? אין חולק כי מדדי המניות והנכסים מתנהגים כיום אחרת, חדי העין המבקשים להקדים את השוק בודקים מי אוסף כיום נכסים דומים וזה הזמן לזהות מגמות גלובליות, לתרגם אותן אלינו ולהרכיב תיק שמגלם הבנת המחירים ומגדר אתכם לקראת 2023 מושכלת יותר.

אתם מוזמנים להתייעץ איתנו בכל עת.

נעים מאוד, כאן עדי ורן, המייסדים והמנהלים של בית ההשקעות כרמים, בעלי עשורים של ניסיון בתפקידים בכירים בשוק ההון. לשינויים החדים בריבית אימפקט ניכר על השווקים: אנו מזמינים את הקוראות והקוראים להכיר אותנו, להתרשם מההישגים שלנו להתייעץ עמנו על מדיניות ההשקעות האופטימלית עבורכם.